Mitt 2014.

Har inte skrivit i den här bloggen på fyra månader men jag kände ändå att en årsresumé var på sin plats. Tyckte det var så roligt att läsa förra årets och inse att alla saker som jag önskade på sista frågan faktiskt slog in.
2014 kommer alltid vara ett spännande och händelserikt år för mig. 


Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?


Backpackade utomlands, besteg en vulkan, surfade, flyttade till Umeå, började på universitetet, flög flygplan själv både inom Sverige och utrikes och flyttade ihop med Linnéa.

 

Vilka länder besökte du?
Singapore, Malaysia, Thailand, Indonesien, England. Och om vi tar med mellanlandningar: Hong Kong och England igen.

 

 


Vad var din största framgång 2014?

Att jag gjorde så mycket saker för min skull och att jag blev så utåtriktad. Jag har liksom blivit modig, känner mig som en förbättrad version av mig själv.

Bästa köpet?
Utomlandsresan, helt klart. Jag ska fasen tvinga mina future kids att göra nåt liknande.

 
 

Gjorde någon eller något dig riktigt glad?
Alla roliga händelser och citat på vår resa, att ligga på en strand i Indonesien med Bon Iver i hörlurarna, några assköna randoms som jag dansade med kl 5 på natten iklädd stövlar och mjukisbyxor på Bråvalla, Jakob, Emma, nollningen och London-resan med Jenice i november.

 

Och ledsen?
Avslutet i april och att säga hejdå till alla när jag skulle flytta i augusti, det var riktigt jobbigt.

 

 Mitt liv i ett par påsar.
 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Money on my mind, Lay me down och Nirvana av Sam Smith. Shit, vad jag både gråtit, festat och cyklat till jobbet med dom i hörlurarna.
Bad av David Guetta. Druckit många vinglas till den i somras.
Riptide av Vance Joy, vi lyssnade ofta på den utomlands och den fick även bli låten i vår video därifrån:

 

Fyra yra höns i Asien 2014 from Linnea Forssell on Vimeo.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Jag har mått både toppen och botten det här året, vilket gjort det till ett väldigt annorlunda år. Men skulle nog ändå säga att det var bättre än 2013.

 

Ett starkt minne från 2014?
När Sam Smith kliver upp på scenen på Bråvalla och sjunger Leave your lover. Har alltid tyckt att det är lite töntigt att gråta till artister, men trots att jag inte ens hade hört låten förut så sprutade bara tårarna. Blev så himla rörd.

 

#samsmith from Emma Watson on Vimeo.

 En liten snutt från Stay with me. Älskade när han uttryckte sin tacksamhet där i början.

Vad önskar du att du gjort mer?
Kanske tränat på att vara hemma själv, har knappt varit själv överhuvudtaget det här året.

 

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Blivit så jävla full. 

 

 
Var du kär i år?

Typ.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Alex Pettyfer. Har honom som bakgrundsbild på mobilen just nu, hehe.

Favoritprogram på TV?
Paradise Hotel (innan det blev så himla utdraget). Varje kväll gick mobilen varm om skvaller och åsikter om PH i vår tjejgrupp på Whats app, haha.

 

 

Bästa filmen?
Guardians of the Galaxy faktiskt. Och Frozen.

 Något du önskade dig och fick?
Att hen som skulle ta över min lägenhet tog den direkt när jag flyttade i augusti, var så tacksam över det! Annars hade jag åkt på dubbelhyror i 3 månader.

Bästa boken du läste i år?
"Förr eller senare exploderar jag" av John Green och "I kroppen min" av Kristian Gidlund. Blev rörd av båda.

 

 Minns att jag låg och läste "I kroppen min" här och försökte hålla reda på alla lösa sidor som blåste runt i vinden.
 

Bästa matupplevelsen?
Mie Goreng (nudelwok) och grillad nyfångad fisk i Indonesien! Mmm.

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Stod på en surfbräda för första gången i mitt liv! På kvällen drack jag drinkar med amerikaner och amerikanskor och klättrade i strippstänger och burar nere i en hemlig källare på en nattklubb, haha. En av de roligaste utekvällarna jag upplevt. Den födelsedagen, och min 18-årsdag, är nog mina bästa hittills.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett mer balanserat psyke. 

Vad fick dig att må bra?
Upplevelserna: Asien-resan, resan till fjällen med Isabell och hennes gäng, Bråvallafestivalen och London. 

 

 



Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
En egen lägenhet i Umeå. Åh, vad mitt liv skulle kännas komplett då.

Vem saknade du?
Jenice, så sjukt mycket. Grät flera gånger över det. Men jag saknade massa människor, så som det blir när man flyttar.

 
Den här gången i juli var sista gången jag såg henne innan vi möttes upp på flygplatsen i London i november. Stod och väntade där bakom ett hörn som ett barn på julafton.
 

De bästa nya människorna du träffade?
Kom Sarah väldigt nära, lärde känna Isabells gäng och träffade Jakob, Emma, Emma och Amanda. Fint folk.

Högsta önskan just nu?
Att resan till Emmas stuga i Åre blir av om en månad, att jag hittar balans, att sommaren blir precis lika varm som den var i somras, att jag mitt hår växer fort så jag får tillbaka tjockleken igen och att jag får flytta in i min kusins lägenhet som eventuellt blir min efter sommaren.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0