Mitt 2013.

 

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?

Åkte på festival längst ner i Sverige, beställde en resa till andra jordklotet, jobbade på julafton och fick börja gå på Systemet.

 

 
 

Vilka länder besökte du?
Kreta.

 

Vad var din största framgång 2013?
Att jag till slut förstod att det går att andas även om kroppen säger det motsatta, man måste bara lita på sig själv. Fick även ett jobb som jag trivs med och insåg att om man vill saker så ska man göra dem. Blev även väldigt bra på att rita.

 

 

Bästa köpet?
Min leopard-tröja, fick nån dille på leopardmönstrat i somras.

 

 

Gjorde någon eller något dig riktigt glad?
Egentligen mest mina jobbarkompisar, fått så många fina ord från dem! Sen att bara trycka på knappen "boka" på boenden i Thailand och Singapore, pirret i magen då alltså.

 

Och ledsen?
När CSN bestämde sig för att jag inte skulle få något bidrag (men det fixades sig sen), ett "bråk" med en jobbarkompis men mest att jag alltid har så höga krav på mig själv.

 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2013?
Hey Brother - Avicii
Alla låtar på Veronica Maggios - Handen i fickan fast jag bryr mig. Helt sjukt vad dom gick på repeat.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsen i början men ryckte upp mig och nu skulle jag nog ändå säga att 2013 blev bättre än 2012.

 

 

Vad önskar du att du gjort mer?
Haft mer roligt faktiskt. De första 4 månaderna var gråa och händelsefattiga.

 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Jobbat så mycket att jag börjat gråta av uttmattning. Ska börja lyssna på mig själv.

 

 

Var du kär i år?

Det är klart.

 

Favoritprogram på TV?
Paradise Hotel, haha.

 

Bästa filmen?
Lars and the real girl och Känn ingen sorg.

 

Bästa boken du läste i år?
Åh ångest, varit så dålig på det i år... Men påbörjat "Förr eller senare exploderar jag" av John Green och den verkar himla fin.

 

 

Bästa matupplevelsen?
Allt på Kreta, gick upp 3 kg på en vecka, haha. Och alla goda grillmiddagar i sommarstugan i Lossmen.

 

Något du önskade dig och fick?

En stekpanna! Tacka gudarna, nu kan jag börja laga mat igen.

 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013?
Var på skolan, gick på Systemet och var med Erik. Gick runt med ett leende på läpparna hela dagen, kändes som att fylla 18 igen.

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Jobbat mer i början av året så jag inte behövt jobba så mycket nu på slutet.

 

Vad fick dig att må bra?
Tanken på att jag tjänar pengar för att spendera dem utomlands, alla Lossmen-besök och att få sova länge.

 

Är det något du saknar år 2013 som du vill ha år 2014?
Roligare fester och upplevelser!

 

Vilken kändis var du mest sugen på?
Bradley Cooper.

 

Vem saknade du?
Farmor, minns inte sist jag träffade henne. Och Elsa för att vi knappt hörs eller ses längre.

 

 

De bästa nya människorna du träffade?
Benjamin på Emmabodafestivalen, så skön kille!

 

Högsta önskan just nu?
Att 2014 blir ett händelserikt och spännande år! Det blir en långresa utomlands och troligtvis en till festival och sen i höst börjar jag förhoppningsvis plugga till lärare.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Gott Nytt År, Mimmie ♡♡♡

2013-12-31 @ 15:23:32
Postat av: Ronja - din syster

Kreta är inget land ;P Gott nytt år!

2014-01-01 @ 13:20:13
URL: http://ovitaskor.blogg.se
Postat av: linnea

haha åh benjamin!!

2014-01-01 @ 20:52:27
URL: http://linneaforssell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0