Vill bara stanna tiden, men samtidigt spola framåt för jag blir galen av att bo i den här väntan.

Vanessa Paxton
 
Befinner mig i en sjukt konstig period i mitt liv där det känns som att allt antingen går i 0 eller 100.
 
Jag ligger hemma flera dagar i sträck och ser serie efter serie, har aldrig på mig något annat än pyjamas eller mjukisbyxor och minns inte sist jag bytte kläder - för att nästa dag kastas ut och jobba spontana arbetspass på fritids där jag får läsa sagor för barn som lutar huvudet mot ens axel, jobbar mördarpass på äldreboendet och åker buss och bil till andra städer bara över dagarna.
Jag lagar middagar av vad som finns i frysen och försöker packa ner saker jag inte använder i små påsar och skriver listor på vad som ska bäras upp på vinden. Det känns som att jag bor i en lägenhet som snart ska explodera utav flyttkaos, men jag antar att det är så det känns när man snart lånar ut sin lägenhet till någon annan i 3 månader och samtidigt flyttar in hos sin syster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0