And all is wasted in the sand, like breaking diamonds with your hand

Trots att augusti alltid brukar innebära att sommaren sjunger på sista versen (=ångest) så måste jag ändå säga att den har varit himla fin hittills.
 
Både i lördags och söndags låg jag, Elsa och Jenice på en nästintill folktom strand och pratade minnen och framtid. Trots att samtliga av oss knappt vet vad vi gör om dagarna nästa vecka så tyckte vi alla att det inte gjorde så mycket. Vi kom fram till att man planerar, funderar och tänker så mycket framåt nuförtiden att det faktiskt känns skönt att ödet får bestämma lite nu. 
 
 
På lördagskvällen åt Jenice grillat hos mig, sedan spelade vi badminton med bror min och så avslutades kvällen med att vi målade i min My Little Pony-målarbok.
 
 
Igår smsade jag Erik och frågade Vad säger du om picknick? och han tyckte att Det lät inte alls dumt. Så vi drog till Coop och köpte med oss korv, potatissallad, vindruvor och choklad som vi sedan åt på några lakan nedanför mitt lägenhetshus. Efter ett litet astmaanfall från pojkens sida och en tvärrunda hem till honom för att hämta medicin så packade vi ihop, gick en promenad i kvällssolen och avslutade den fina måndagen med att sträck-se How I Met Your Mother. Bästa kvällen på länge.
 
Idag tvättar jag cirkus 150 kg tvätt, spelar Candy Crush och längtar lite tills ikväll då jag får tvärträffa Erik och långträffa Linnéa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0