Dansa fastän hjärtat brister.

Sitter och väver i ett klassrum med 5 meter i tak när plötsligt Säkert's "Dansa, fastän" börjar spelas i mina hörlurar. Färdas direkt 1,5 år tillbaks i tiden till Trästocksfestivalen 2011 och blir så himla glad.
 
 
Tänker på en bilfärd som tar 3 timmar att genomföra för bilen blir överhettad hela tiden. Vi är stressade men glada ändå.
 
 
Tänker på en förfest hos mig när vi dricker rosévin ur muggar för jag och 3-dagarssambon har inte orkat diska.
 
 
Tänker på musik som är bäst live, glada miner och Converse-hysteri.
 
 
Tänker armband gjorda i ett festivalstånd som vi lovar att vi ska ha på oss hela helgen men som går sönder.
 
 
Tänker på en förfest med människor man inte umgås med längre och en låda Tre Apor som skärs sönder för att vin är dyrt och starkt.
 
Tänker på folköl i buskarna för vinet har slutat verka, en arg tant på balkongen och cigarettrök. En efterfest i finaste huset på andra sidan älven där folk ligger med varandra på toan, där folk på mellanvåningen lyssnar på Håkan Hellström och vi på bottenvåningen diskuterar dammsugning trots att golvet är rent och klockan är 5 på morgonen. Tänker på när vi sedan drar till en annan efterfest där vi pratar Harry Potter på altanen och äter rostade mackor tills vi ser att folk börjar gå till jobbet.
 
2011 var ett år där jag var lika glad en festkväll i juli som en onsdag i december.
Bästa året i mitt liv.
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj:) Du kommer ha många fler braiga år ;)

2012-12-12 @ 23:01:02
Postat av: Stina

Ååhh vad fint Mimmie!! Du är så duktig på att skriva!!<3

2012-12-13 @ 18:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0